Sunday 16 June 2013

Berpuasa Nazar sebelum Bulan Ramadhan...

Mengapa aku melakukan puasa nazar??
Aku pernah bernazar sekiranya dpt 3A pada sem 6 aku akan berpuasa 3 hari...tapi bukan berturut2 la..
Alhamdulillah, dengan usaha,doa dan tawakal aku berjaya juga dapat 3A...
Subjek2 yg aku dapat A adalah Intermidiate Pastry and Bakery,Financial Accounting dan Pengajian Islam...
Cost Control dan Western Cookery hanya dapat B sahaja...
Xkisahlah,asalkan x masuk dlm gred C...
Tujuan aku bersungguh di akhir-akhir sem nie adalah untuk menaikkan CGPA aku kembali...Di mana zaman kegelapan pada sem 2...Sem 2 aku amik 6 subjek..result masa tue 1A 4B dan 1C...oleh kerana gred C nie la CGPA aku jatuh mendadak...Sem 3 pun kurang membantu untuk menaikkan CGPA...Hanya dapat 3A dan 2C...
Total gred aku sehingga sem 6 adalah 8A 15B dan 5C...not bad dan boleh diperbaiki lg...CGPA sekarang 3.10...aku akan beruasaha bersungguh lg pada sem 7 nie...pada mulanya aku register 3 subjek, International Cuisine,Advance PC Compentancy dan AFC...tp aku drop 1 subjek AFC @ advance food concept untuk dibawa ke sem 8 kerana masalah peribadi...2 subjek pada sem nie aku akan berusaha bersungguh2...aku akan cuba mendapatkan gred A bg kedua2 subjek untuk menaikkan CGPA lg...tambahan pula sem 7 nie aku bergurukan Chef dari masterchef,Chef Yahya...aku berasa terharu dan akan cuba membuktikan yg aku nie mempunyai kualiti sebagai seorang chef...
Akhir kata,good luck untuk diri sendiri...walaupun course yg diambil lari bidang dan tiada minat pada mulanya...

No comments:

Post a Comment